İrmik Helvası…

8 Ara

İrmik helvası yapmaya 14 yaşındayken başladım. İlk yaptığımda helvadan başka herşeye benziyordu. Annem ben küçükken mutfağı batırıcam korkusuyla fazla izin vermezdi. Ben de onun her evden çıkmasını fırsat bilip mutfağa hüküm sürerdim.. Yine annemin evde olmadığı bi günü fırsat bilip helva yapmaya kalkışmıştım. irmikler pişmedi şeker yapış yapış oldu yağı da fazla gelmişyi yine de o helva kokusunu aldığım için yemiştim. Şimdi 20 yaşındayım ve istediğimi yamakta özgürüm. Çünki artık annemin evinde değilim. Kendi evimde mutfağımı istediğim kadar batırıp dilediğim gibi kullanabilirim. Aman annem duymasın çünki hâlâ kontrol altındayım…

irmik helvası

 

irmik helvası


Malzemeler:
  • 1 s.bardağı irmik,
  • 3 kaşık tereyağı,
  • 2 kaşık sıvıyağ.
Şerbeti için,
  • 1 s.bardağı şeker,
  • 2 s.bardığı su.
Yapılışı:

Öncelikle şerbeti için olan mazemeyi tencereye alıp kaynatın, şerbetimiz kaynarken başka bi tencereye yağı alıp eritin sonra irmiğide ekleyip kısık ateşte yavaş yavaş kavurun. Kokusunu alıp pembeleşinceye kadar kavurduktan sonra altını iyice kısıp şerbeti yavaş bi şekilde dökün. (şerbeti dökerken dikkali olun sıçrayabilir) bi iki dakika karıştırarak pişirin. Sonra kapağını apatıp dinlendirin… İstediğiniz şekilde süsleyip servis yapın..

Afiyet olsun.

2 Yanıt to “İrmik Helvası…”

  1. emine 08/12/2010 13:35 #

    hmm çok güzel görünüyo ellerine sağlık :)

Bir Cevap Yazın

