Beşamel Soslu Karnıbahar

18 Şub

Evlenmeden önce ağzıma dahi sürmezdim. Nişanlandığım dönemde eşimin karnıbaharı çok sevdiğini bir kaç defa işitince üzülmüştüm. Annem genelde tencerede salçalı yemeğini yapardı. Evlendikten sonra sırf eşim sevdiği için denedim tadına bakınca hoşuma gitti. Şimdi büyük bir zevkle afiyetle yiyorum. Karnıbaharı sevmeyenlere de bu tarifi denemeyi tavsiye ediyorum.

beşamel soslu karnıbahar

Malzemeler:
  • 1 adet küçük boy karnıbahar
  • 1 adet orta boy kurusoğan
  • 150 gr kıyma
  • 1 kase haşlanmış veya konserve bezelye
  • karabiber, tuz
Başemel sos için;
  • 2 bardak süt
  • 2 kaşık un
  • 2 kaşık tereyağı
Üzeri için;
  • 1 bardak rendelenmiş kaşar peyniri
Yapılışı:
  1. Karnıbaharı temizleyip ayırın, 1 tatlı kaşığı tuz ilave edip 5 dakika sıcak suda haşlayın.
  2. İnce şekilde doğranmış soğanı 1 kaşık teryağı ile soteleyin. Ardından kıymayı da ekleyip pişirin.
  3. Karnıbaharı borcama dizip üzerine haşlanmış bezelyeyi gezdirin. Yine üzerine sotelenmiş kıymayı ve karabiberi serpin.
  4. Başemel sosu yapmak için, tavaya yağı ve unu koyup kavurun üzerine sütü yavaş yavaş ilave edip karıştırın.
  5. Kıvama gelen başemel sosunu da borcamın üzerine gezdirin. Son olarak rendelenmiş kaşarı serpin.
  6. 200 derece fırında kaşar peyniri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Bir Yanıt to “Beşamel Soslu Karnıbahar”

  1. Ayşe 18/02/2011 21:34 #

    Ben de evlenmeden önce burun kıvırdığım herşeyi kendim yapınca afiyetle yedim bu da onlardan biri :) Çok güzel görünüyor ;)

Bir Cevap Yazın

