Çikolatalı, Vişneli Pasta

23 Şub

Şimdiye kadar kendim için doğum günü pastası hazırladığımı hatırlamıyorum. Bugün nette blogları gezinirken pasta tarifleri ilgimi çekti. Hazır benimde doğum günüm pasta yapmaya da bu kadar iştahlanmışım mutfağa attım kendimi. Tarifi tam olarak bi yerden aldığım söylenemez. Krema tarifini cafe fernando daki (çilekli çikolatalı pastası) ndan aldım.

Bu mevsimde vişne ancak buzlukta varsa ordan alınır.

Genelde pasta yaptığım zaman tencerenin dibini ablam saolsun temizlerdi. (kaşıklayarak :) ) Bugün o görevi kendim üstlendim.

Şeklin düzgün olması açısından kekin yarısını kestikten sonra kalıbımın içine sitreç film koyup, önce kekin yarısını sonra krema ve muz daha sonra kekin kalan yarısını dizip biraz buz dolabında beklettim. Daha sonra ters çevirerek dış kısmının kremasını sürdüm ve süsledim.

Ve sonunda bu şekilde bi pasta oluştu.

Kek
Malzemeler:
  • 1 su bardağı un
  • 1 kaşık mısır nişastası
  • yarım çorba kaşığı kabartma tozu
  • bi fiske tuz
  • yarım bardak süt
  • 3 yumurta beyazı
  • 1 bardak şeker
  • 2 limon kabuğu rendesi
  • 75 gr tereyağı
Yapılışı:
  1. Un, nişasta, kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  2. Diğer kabda yumurta beyazını bi fiske tuzla iyice köpirtene kadar çırpın. Sonra sütü ekleyin ve çırpmaya devam edin.
  3. Bir başka kabda şeker, limon ve tereyağını iyice karıştırın. Daha sonra unlu karışımı ve sütlü karışımın önce yarısını ekleyip daha sonra kalan yarısını ekleyip çırpın. 170 derece fırında pişirin.
Çikolata kreması
Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yumurta sarısı
  • 6 kaşık şeker
  • 3 kaşık mısır nişastası
  • 200 gr eritilmiş bitter çikolata
  • 40 gr tereyağı
Yapılışı:
  1. Yumurta sarısı şeker ve nişastayı çırpın.
  2. Bir tencerede 2 bardak sütü kaynatın.
  3. Kaynayan sütü bu karışıma yavaş yavaş ilave ederek çırpmaya devam edin.
  4. Daha sonra bu karışımı tencereye alın ve kaynadıktan sonra 2 dakika daha pişirin.
  5. Erimiş bitter çikolatayı ilave edip karıştırın. Tereyağını da ilave edip karıştırın.
  6. Daha sonra hazırladığınız keki ortadan ikiye ayırın arasına çikolatalı kremayı doldurun. Üzerini beyaz kremşantiyle kaplayıp süsleyin.

Afiyet olsun.

5 Yanıt to “Çikolatalı, Vişneli Pasta”

  1. aybike 23/02/2011 18:19 #

    ellerine sağlık ayşegül abla enfes görünüyo! ama bişey sorcam üstündeki çikolata gibi şeyler ne! bu arada tekrar doğum günün kutlu olsun! nice mutlu yıllara…

    • hamurger 24/02/2011 11:36 #

      erimiş çikolatayı perşomen kağıdının üzerinde istediğin şekli verip elde edebilirsin=) teşekkür ederim cnm =)

  2. balbadem 24/02/2011 08:18 #

    Ağzımın suları aktı, keşke benimde doğum günüm yakın olsaydı. :( Pastan şahane olmuş ellerine sağlık. Tek kelimeyle harika… Afiyet olsun. :) (Bu arada kaldıysa bir dilim rica edebilirmiyim.) :P

    • hamurger 24/02/2011 11:39 #

      Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim. Pastadan kalmadı olsa getirirdim. Belkide getiremezdim çünki çok hastayım dün geceden başladı grip oldum hapşurup geziniyorum bu ara kimseyi görmemen en hayırlı olan. İnsanlarada bulaştırmak istemiyorum =(

  3. Pastacı 13/04/2011 10:05 #

    Farklı bir görüntü..:)
    Ama çok lezzetlidir sanırım..:)
    Elinize sağlık..

Bir Cevap Yazın

