Meyveli Doğumgünü Pastası

3 Mar

Doğumgünleri üstüste denk gelince kendimi pasta yapmaktan alıkoyamadım. Pastayı yaparken kelepçeli kalıp kullandım. Keki tam istediğim gibi var ile yok arasında çok hafif yumuşacık pamuk gibi oldu. Kremasının yoğunluğu kıvamında olmalı aksi takdirde kenarlardan taşabiliyor.

Yalnız kenarlarındaki süsleme için kullandığım bitter çikolatayı benmari usulü eritirken akışkan bi hal almadığını görünce panik yaptım. Bekliyorum şimdi sıvılaşıcak diye ama iyice katılaşıyor. Sonra bir tatlı kaşığı tereyağı koymaya karar verdim. Allahtan tereyağını koyunca sıvılaşıp istediğim kıvama geldi. Erittiğim çikolatayı yağlı kağıdın üstüne döküp ince uzun bi şekilde yaydık tan sonra donması için buzluğa attım. Tam donmadan çıkarıp istediğim şekilde bıçakla kestim ve tekrar buzluğa yolladım. Çikolataları akşamdan hazırlamanızı tavsiye ederim. Çünki ben pastanın binbir çeşit fotoğrafını çekmekle uğraşırken çikolatalar boyun bükmeye başladı. Bu sebebten 1 gün önce hazırlamak daha mantıklı.

 

Kek
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapılışı:
  1. Yumurta ve şekeri 5 dakika yüksek devirde çırpın
  2. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyip karıştırın.
  3. Kelepçeli kalıbı yağlı kağıt koyduğunuz tepsinin üzerine koyun. bu karışımı kalıba dökün.
  4. 175 derece fırında 25 30 dakika (kenarları sertleşmesin) pişirin.
Krema
Malzemeler:
  • 3 bardak süt
  • 2 kaşık un
  • 2 kaşık nişasta
  • yarım paket kremşanti
  • yarım paket vanilya
  • 1 bardaktan bir pakmak eksik şeker
Yapılışı:
  1. Süt, un, nişasta ve şekeri tencereye alıp kaynama noktasına getirin.
  2. Sonra kremşanti ve vanilyayı ekleyip bir iki dakika çırpın.
Süslemek için;
Malzemeler:
  • 1 adet kivi
  • 1 adet muz
  • 13 adet vişne
  • 80 gr bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • İstediğiniz mevsim meyveleri
2 Yanıt to “Meyveli Doğumgünü Pastası”

  1. balbadem 03/03/2011 16:57 #

    Çok güzelll…. Ellerine sağlık.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Misafir Sofram II « Hamurger - 04/04/2011

    […] Meyveli pasta […]

Bir Cevap Yazın

