Çikotop

13 Nis

Toplanın askerler savaşa gidiyoruz.. Hücuuuumm!!! Allah Allah…  Asker gibi sıraya dizilmiş çikolata toplarımm.

Biraz sallama bir tarif oldu. Yine ilham perilerim geldi galiba.. Hülya ablanın 6 yaşındaki kızı Sudenaz ile birlikte yaptık. Tencereye bi miktar süt ve kakao ekleyip karıştırmaya başladım. Daha sonra içerisine çiğ krema ve tereyağı ilave ettim. Bu biraya gelen malzemeyi pişirdikten sonra bir kabın içine aldım ve evde ne kadar bisküvi bulduysam parçalayıp içine attım=)) Yarım paket petibör bisküvi, bir paket eti piknik bisküvi ve 4, 5 parça bebe bisküvisini ezip bütün malzemeyi yoğurdum. Üzerini erimiş çikolata ile kaplayıp badem serpiştirdim.

Malzemler:
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 kaşık kakao
  • 100 gr tereyağı
  • yarım paket çiğ krema
  • yarım paket petibör bisküvi
  • 1 paket tei piknik bisküvi
  • 5, 6 tane bebe bisküvisi
  • üzeri için ben marie usulü eritilmiş 80 gr bitter veya sütlü çikolata. file badem
Yapılışı:
  1. Süt ve kakaoyu tencereye alıp kaynama noktasına getirin. Daha sonra ocağın altını kapatıp tereyağını ekleyin ve eriyene dek karıştırın. Kremayı ekleyin karıştırmaya devam edin.
  2. Hazırladığınız malzemeyi başka bir kaba aktarın. Elinizi yakmayak kıavama geldikten sonra ezilmiş bisküvileri ilave edin ve yoğurun. Daha sonra buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  3. Hazırladığınız çikotopları istediğiniz büyüklükte parçalar alarak yuvarların.
  4. Bunları erimiş çikolataya batırın ardından file badem ile süsleyin ve kürdanlarını saplayın.
  5. Çikolata ordusu emrinize hazır!

Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

