Çikokap

18 Tem

Hazır çikokaplar alıp kolaya kaçabilirsiniz ama benim tercihim değil. Hazırları bana ağır geliyor. Ben en sevdiğim çikolatayı eritip silikon muffin kalıplarına aktarıp şekil veriyorum. Beyaz çikolatadan da yapabilirsiniz.

Çikokapın dip kısmına rondodan geçirilmiş bisküvi, onun üzerine muz ve çilek dilimleri ve en üstüne çilekli krema sıktım.

Aklıma Çikokapı beyaz çikolatan yapıp kremanın üzerini kuru meyve parçalarıyla veya kırmızı meyvelerden frambuaz, böğürtlen, ahududu veya çilek dilimleriyle döşenerek hazırlamak geldi =)

Malzemeler:

  • (4 kişilik) 80 gr sütlü çikolata
  • beş, altı parça istenilen bisküvi (petibör, bebe bisküvisi, çikolatalı bisküvi)
  • 1 adet muz
  • 6, 7 adet çilek
  • 1 paket kremşanti
  • 1 bardak soğuk süt
  • 2 kaşık çilek jolesi (toz olarak)

Yapılışı:

  1. Çikolatayı benmari usulü eritin.Slikon muffin kalıplarının içine ince bir şekilde sürün. Buzluğa atın yarım saat bekletin.
  2. Çikokuplar beklerken kremşanti, süt ve çilek jolesini çırpın.
  3. Bisküvileri rondodan geçirin.
  4. Meyveleri dilimleyin.
  5. Çikolatayı kalıbından kırmadan çıkarın. Alt kısmına bisküvi sonra meyve sonra kremayı sıkın. İstediğiniz gibi süsleyin.

Afiyet olsun.

Bir Yanıt to “Çikokap”

  1. Ayşe 19/07/2011 15:08 #

    Çok güzel görünüyor ilk fırsatta denerim ben bunu :)

Bir Cevap Yazın

