Domates Çorbası

20 Tem

Küçüklüğümden beri yazları didime tatile giderken yol üzerinde denk geldiği zaman bir restauranta uğrardık. O restaurant da içtiğim domates çorbasının tadı hala damağımda.Çorbayı içtiğimde kendimden geçiyordum. Özellikle ben küçükken çok çorba seven bir şahsiyet olmama rağmen domates çorbasını içindeki mozeralla peynirini büyük bir keyifle sünmesini izliyerek yiyordum.

Ben sonunda o tadı tam olarak yakaladım mı bilmiyorum ama çok güzel bir domates çorbası olduğunu rahatlıkla söylüyorum. Bu tarifi mutlaka denemeliniz =)

Domatesleri resimdeki gibi ortada kesip üst tarafa gelicek şekilkde dizin. Üzerine soğan, sarımsak, zeytinyağı, kekik, tuz ve karabiberi ekleyip fırında domatesler suyunu bırakıp yumuşayana dek közleyin.

Üzerine bol kaşar serpin ve sıcacıkken soğutmadan içiniz efendim =)

Malzemeler:

  • 4, 5 adet iri çanakkale domatesi
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • kekik
  • karabiber
  • tuz
  • 3 kaşık zeytinyağı
  • yarım kaşık salça
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 2 kaşık tereyağı
  • 1 kaşık un
  • 1 adet tavuk bulyon (1 bardak tavuk veya et suyu olsa daha iyi olur)
  • 1 litre sıcak su
  • üzerine rende kaşar veya mozarella peyniri

Yapılışı:

  1. Domatesleri ortadan ikiye ayırın. Sulu kısmı yukarı gelicek şekilde borcama dizin. Üzerine halka doğranmış soğanları ve sarımsakları dizin. Daha sonra baharatları, şekeri ve tuzu serpin. Zeytinyağını gezdirin. 200 derece fırında domatesler iyice yumuşayıp soğanlar karamelize olana kadar pişirin.
  2. Tencereye tereyağını alın eritin, üzerine un ekleyip biraz kavurun. Ardından salçayı ilave edip kavurmaya devam edin. Sıcak suyu ilave edin karıştırın.
  3. Közlenmiş domateslerin kabuklarını soyun (yumuşadığı için sıcakken çatal yardımıyla hemen soyuluyor.) Öylece bütün malzemesi ve suyuyla birlikte tencereye ilave edin. Tavuk bulyon veya tavuk suyunu da ilave edin. 15, 20 dakika kısık ateşte pişirin.
  4. Piştikten sonra el blendırı ile püre yapın. Üzerine kaşar peyniri serpip servis edin.

Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

