Saray Helvası

5 Ağu

Un helvasının ağızda dağılan versiyonu. Daha önece bir yerde yemiştim. Ben bildiğin şerbetli un helvası sanıyordum, hatta şerbetli birşey nasıl böyle kıyır kıyır ağızda dağılıyor diye düşünüordum küçük aklımla. Küçük derken yaşım o zamanlar bir hayli küçüktü :))

saray helvası

Bu arada bu güzel tarifi arkadaşımın sitesinden aldım.

saray helvası

Unun o kavruk tadının doruk noktasına ulaşması bu olsa gerek. Damak tadına göre değişir tabi az kavurursanız daha açık renk olur. Ben un ve yağı kavururken koku bütün evi sarsın istiyorum. Rengi aynen resimdeki gibi oluyor.

saray helvası

Gelelim tarife..

Malzemeler:

  • 5 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 su bardağı un

Yapılışı:

  1. Yağ ve unu teflon tavada istediğiniz kıvama gelene dek kavurun. (çok kısık ateşte)
  2. Kavurma işlemi bittikten sonra pudra şekerini karıştırarak güzelce yedirin.
  3. Borcama düzleyip dilimleyin ve servis yapın.

Afiyet olsun..

 

 

 

2 Yanıt to “Saray Helvası”

  1. Gülşah 31/10/2013 09:43 #

    tarifi aynen uyguladım ama resimdeki gibi katı dilimlenebilen kıvamda olmadı cıvık oldu neden acaba???

    • hamurger 31/10/2013 19:47 #

      İlk karıştırıldığında cıvık gözükür. Daha sonra soğuyunca donması lazım. Ya da yağını fazla koymuş olabilir misiniz?

Bir Cevap Yazın

