Waffle

8 Nis

Bu ara fena sardım. Bu da benim huyum bir şeye takınca bıkana kadar uğraşacağım illa. Neyse ki tadında bırakmak lazım çünki bu güzel tatlıdan sıkılmak istemiyorum. Arkadaşımdan aldım bu tarifi geçenlerde ve çok tuttum.

Waffle tarifi

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 buçuk yemek kaşık  toz şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 buçuk su bardağı un
  • vanilya
  • kabartma tozu

Üzeri için;

  • çilek, muz, kivi, nutella, bir paket sütlü çikolata veya beyaz çikolata (daha başka ne arzu ederseniz)

Yapılışı:

  1. Öncelikle yumurtanın aklarını ve sarılarını ayrı kaplara koyalım. yumurtanın beyazına bir fiske tuz ekleyerek bir kaç dakika iyice köpürene dek mikserleyin.
  2. Yumurta sarısına şekeri ekleyip çırpın. Daha sonra süt ve erimiş tereyağını ilave edin ve çırpmaya devam edin.  Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
  3. Son olarak iki karışımı birleştirip yavaş bir şekilde karıştırın.
  4. Krep tavasına bir kepçe dökün. Alt kısmı piştikten sonra ters çevirip diğer yüzünüde pişirin.
  5. Üzerine önce nutella sürün, meyveleri dizin ve erimiş çikolatayı gezdirin. Kavrulmuş fındıkları serpip servis edin.

Afiyet olsun.

4 Yanıt to “Waffle”

  1. Şeyma.. 08/04/2013 13:14 #

    Canım çok leziz gözüküyo.. En yakın zamanda ben de denemek istiyorum.. Bu ölçüden kaç tane çıkıyo acaba ?

    • hamurger 08/04/2013 13:17 #

      ben beş parça çıkardım ama genişliğe göre değişir.

  2. Sena 06/07/2013 20:50 #

    Erimiş tereyağı derken ocakta mı eritiliyor? Yoksa oda sıcaklığında mı erimiş olacak? İnşallah ilk sorum komik olmamıştır=)

    • hamurger 08/07/2013 08:04 #

      ocakta eritiliyor kaynatmamaya dikkat edin. komik değil guzel bir soruydu:)

Bir Cevap Yazın

