Archive | Sofralar RSS feed for this section

Vildan’ın 1 Yaş Doğumgünü

13 Eyl

İyi ki doğdun. İyi ki varsın. iyi ki süt kızım oldun. Seni çok seviyorum benim tatlı kuzum… (Aman Gülsüm kıskanmasın).

happy birthday

1 yaş pastası

 

candy

cookies

truff

 

tuzlu kurabiye

dolma

kısır

 

 

börek

 

 

 

 

 

Rabia’nin Doğumgünü

22 May

Canımın içi biricik kardeşim 18  yaşını doldurdu.  Zaman ne garipleşti artık anlayamıyorum.

Arkadaşları ile birlikte çok güzel bir doğum günü oldu. Arkadaşlarının her biri birer çeşit, birbirinden güzel ikramlar hazırlayıp getirmişler. Bana da sadece bu güzel sofrayı fotoğraflamak kaldı.

doğum günü pastası

trufflar

 

şekerlemeler

 

doğumgünü sofrası

üç renkli börek

zeytinli açma

kremalı muffinler

kanepeler

yaprak sarma

şehriye salatası

Fazla söze gerek yok. Gözlerimize afiyet olsun.

Gülsüm 1 Yaşında

13 May

Öncelikle bu blogu açarak bu güzel sofraları paylaşmama sebep olan biricik eşime teşekkür ediyorum. Son zamanlar pek fazla zaman ayıramasam da ileride kızım için güzel bir hatıra olması beni mutlu ediyor. Özellikle çok profesyonel olmasam da kendimce çektiğim fotoğraflarımı çok seviyorum. Zaten sırf bu fotoğraf sevdasına tariflerimi paylaşıyorum.

Zorlukları ve güzellikleri ile birlikte kızımla bir seneyi geride bıraktık. Ömrümüz varsa önümüzdeki yılları daha uslu, sakin, mutlu ve neşeli geçirmek ümidiyle…

1 yaş doğumgünü sofrası

Kendimce bir kaç gün önceden süsledim evi. Çok ta şeker oldu.

1 yaş doğum günü pastası

Bu da Zeynep ablamızın hazırladığı 1 yaş pastamız.

tatlılar

Tatlı büfemiz.

çikotoplar

çikolatalı trufflar

hindistan cevizli toplar

hindistan cevizli toplar

nişastalı kurabiye

nişastalı un kurabiyesi

pembe şekerler

Gülsüm’ün ablaları için hazırladığım şekerler.

Badem şekeri süsleri

beze

pembe beze

beze tarifim

bit kurabiye

tatlılar

Keşke hep orada olsalar hiç bitmeseler :P

süslü bardaklar

çikolata kaplı çilekler

katmer poğaça

Ve daha fotoğrafını çekemediğim mercimekli börek, şehriye salatası, kabaklı havuçlu salata ve kısır da vardı..

Nefis ve lezzetli günler dileğiyle…

to be continued..

Elif’in Doğumgünü

28 Mar

Biraz geç oldu farkındayım ama bu güzel ve şeker kareleri paylaşmamak ayıp olurdu. Kızımın bir tanecik arkadaşı Elif’in birinci yaş doğumgünü çok güzel ve özel geç(miş)ti. Elif’in elbise ve ayakkabısının aynısını yaş pastanın üzerinde uyarlanması çok hoştu. Zaten pastaya söylenecek laf yok. Hülya ablanın marifetli ellerinden çıktıysa olay bitmiştir.

şeker hamurlu pasta

yaşpasta

Pastanın üzerindeki süs balonlar Elif’in dikkatini çekmişe benziyor.

doğum günü sofrası

doğumgünü sofrası

vişneli mini kekler

çikolataya batırılmış sade kurabiye

şekerpareler

çikolatalı toplar

mantar kurabiye

yoğurtlu salata

yeşil salata

poğaça

bebek kurabiyeler

İkindi Çayı

20 Tem

Ramazandan önce hazırlamış olduğum son misafir sofrası..

Malum koşuşturmacalardan, kısacık da olsa bulduğum bir zaman zarfı içerisinde tariflerimi paylaşmaya devam ediyorum.

İşta güzel soframız..

kısır

Annemin meşhur kısırı.

katmer poğaça

Kayınvalidemin kat kat katmer poğaçası.

şekerpare

Şekerparelerim…

misafir sofrası

Ve; kabaklı havuçlu salata, patlıcanlı börek, kadayıflı muhallebi.

Balbadem’in Kahvaltı Sofrası

30 Mar

kahvaltı sofrası

Bütün kahvaltılıklar bir yana sofranın başında gördüğününz kurabiye.. İlk ilgimi çeken o oldu. Miss gibi elma kokulu iştah açıcı ve çok lezzetli.. Tabi ben kahvaltıya kurabiye yiyerek başladım :)

kahvaltılıklar

Kahvaltı tabağı

fırında pataes

Fırında patates

krep

Krep

elmalı kurabiye

Elmalı kurabiye

balkabaklı etimek tatlısı

Balkabaklı etimek tatlısı

 

kahvaltı sofrası

İştah açıcı turuncu kombine edilmiş bir kahvaltı sofrası..  Ve uzun uzun keyifle oturduğumuz masada, hoş sohbetli arkadaşlar.

yumak

Ben Mürüvvete erken gittiğim için bu resmini gördüğünüz şahsiyetle epey bir zaman geçirdik.

 

 

Sıdıka Teyzemin Sofrası

9 Mar

Uzun zaman sonra çok sevdiğimiz yakın arkadaşlarımızla buluştuk. Güzel bir hasret giderdik. Konuştuk, güldük ve mutlu olduk. İnsanın sevdiği arkadaşlarının olması ve onları özlemesi güzel bir duygu. Özlemin kavuşmayla son bulması daha güzel bir duygu.

Bu sıralar sizlerle birşeyler paylaşmak zor olsa da elimi yine klavye de yazı yazarken buluyorum.

Minik yumuşacık kekleri Sıdıka teyzemin kızı Emine yapmış. Ağızda dağılan tuzlu çiçek kurabiyeleride Rümeysa yapmış. (İkinizlede gurur duyuyorum medar-ı iftiharlarım benim. )

Tuzlu kurabiye ve minik keklerin tarifini kızlar bana ulaştırırsa paylaşırım.

 

Misafir Sofram IV

10 Oca

Misafirlerimi ağırladığım sofraları fırsat buldukça fotoğraflıyorum. Bir senedir evime davet etmek istediğim ama bir şekilde buluşamadığım misafirlerimi sonunda ağırladım. Misafirim geleceği gün annem ve kardeşimin evde olması kadar mutluluk verecek birşey yok. Sağolsunlar iki hamarat hanımdan bana pek birşey yapmak düşmüyor. Hatta misafirlerim çok yakın olduğum insanlar olunca kendimi ev sahibi gibi bile hissetmiyorum =)

Sarmalar şirketten=) Annem evinde kardeşimle birlikte sarıp getirmiş sarmaları. Kısır ve poğaçada annemin ellerinden..

Geri kalanını ben yaptım :P Bir de etimek tatlımız vardı onu fotoğraflamayı unutmuşum.

Uzun zamandır bazı rahatsızlıklarımdan dolayı misafir davet edemiyordum. Bir kaç ay daha böyle sürecek sanırım.

yaprak sarması

Büyük bir restaurantım olsaydı şef olarak başına kendimi geçirirdim herhalde =)

No reservations filmi bu konuda iştahımı kabartmıştı.

Ne kadar çeşit pasta börek yapsamda hiç biri annemin klasik poğaçasının yerini tutmuyor. Anne eli değmiş derler ya hakikaten öyle. Bu poğaçayı kendim bir kez olsun denemedim. Çünki annemin elinden yemek bu poğaçayı özel kılıyor.

annemin poğaçası

Hamur işleriin lezzeti elden ele fark ediyor. Bir keresinde aynı bu poğaçanın hamurunu annem yoğurup sadece şeklini vermek istemiştim ve bu poğaçadan alakasız br şey çıkmıştı ortaya. Tarif aynı malzemeler aynı olsa bile kesinlikle tat aynı olmaz.

yoğurtlu közlenmiş biberli brokoli salatası

Yoğurtlu közlenmiş biberli brokoli salatası

Bu salataya hünerli bayanlar blogunda rastladım. İlk defa denedim bundan sonra sık yapıcağım bir salata olduğuna kanaat getirdim.

tahinli kurabiye

Daha önce blogumda paylaşmıştım bu tarifi. Tahinli kurabiye tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

mevsim salatası

Mevsim salatası

kısır

Tarif için tıklayın.

garnitürlü kıymalı börek

Garnitürlü kıymalı börek

Doğum Günü Partisi

27 Ara

İçi makyaj dolu bir çanta..  Far, rimel, kalem bol miktarda ruj ve oje…Makyaj malzemeleri ile dolu bir çanta şeklinde pasta kimin aklına gelebilir. Hayatımda gördüğüm en farklı pastalardan birinin fotoğrafını paylaşmak istiyorum sizlerle. Özellikle kız çocuklarının bu pastaya ilgi göstereceğini düşünüyorum. Pastayı kesmeden önce üzerindeki şeker hamurundan yapılmış makyaj malzemelerini bir tepsiye koyduk. Ufaklığın biri onları gerçek zannedip parmağını şeker hamurundan yapılmış fara sürüp duruyodu. Bu gerçekten çok sevimli bir görüntüydü.

Çok cicili bicili göz alıcı tam bir kız çocuğu doğumgünü sofrası Şunu itiraf ediyim ki bu şaşalı sofrayı görünce bir an bende çocuk olmak istedim.

Kırmızı beyaz çiçekli pasta.

Ayakkabı, çanta ve elbise kılığında kurabiyeler:))

Bu kadar çeşit kurabiyeler ve pastayı yapan çok marifetli kişi pasta tea time blogunun sahibi. Diğer pastalarına bu blogdan ulaşabilirsiniz.

Emine’nin Doğum Günü

28 Kas

Emine’nin doğumgününü kutlayalı bir kaç hafta geçti fakat fırsat bulamadığım için ancak şimdi yazabiliyorum. Son zamanlarda pek fazla tarif paylaşmadığım halde blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ediyorum :)

Ev sahibi, övmekle bitiremediğim iki çocuk sahibi buna rağmen her zaman çok marifetli, hızlı ve yorulmak bilmeyen (maşaallah) bir arkadaşımız. Yine çeşit çeşit bir sofrayla önce gözümüzü sonra karnımızı bir güzel doyurduk:)

Yoğurtlu kereviz salatası

Kısır

Mevsim salatası

Şeftali kurabiye

Tahinli kurabiye

Patatesli poğaça

Hanımeller kurabiye

Çörekotlu kurabiye

Tariflerin bir kısmı blogumda vardı kalan kısmını en yakın zamanda paylaşacağım.